Hvis du allerede har oprettet en sag hos Flyhjælp og vil holde dig opdateret på din sag, kan du få tilsendt en link til at følge din sag herunder. Du kan også bruge linket til at uploade nye dokumenter til din sag eller rette dine oplysninger.
Det kan være svært at kræve sin ret over for et flyselskab, og de færreste kan overskue de juridiske slagsmål, der skal til for at få kompensationen udbetalt. Hos Flyhjælp har vi derfor gjort det til vores mission at hjælpe almindelige mennesker med at opnå retfærdighed og få deres kompensation udbetalt hos de store flyselskaber.
Hos Flyhjælp er vi eksperter i flypassagerers rettigheder. Vi hjælper dig med at indhente din berettigede kompensation fra flyselskabet.
Go'morgen Danmark angående passagerers rettigheder under corona
Det hele begyndte med … en forsinkelse
Gode idéer opstår ofte ud fra ambitionerne om at løse et problem på en ny og bedre måde.
Det gælder også her.
Idéen til Flyhjælp opstod, da Philips daværende kæreste i slutningen af 2013 på en rejse til Tyrkiet blev forsinket syv timer. Forsinkelsen ødelagde hele deres første feriedag, og ifølge EU-reglerne var hun berettiget til kompensation. Men da Phillip undersøgte mulighederne, erfarede han, hvor svært det kan være at få flyselskaberne til at punge ud. Der manglede en nem måde at få hjælp på, og han spurgte sig selv: "Hvorfor kan man ikke bare ringe til nogen?"
Philip er ikke typen, der giver op. Han allierede sig derfor med Gustav, som på daværende tidspunkt var jurastuderende. Gustav indbragte hendes sag for de rette myndigheder, vandt sagen og sikrede, at hun fik den kompensation, hun var berettiget til.
Herefter gik det stærkt. Snart kom der flere og flere henvendelser fra folk, som også oplevede problemer med deres flyrejser. I dag er Gustav admini strerende direktør i Flyhjælp, og ja, resten er historie…
Siden har Flyhjælp vundet over 200 mio. ud af lommerne på de store flyselskaber og placeret dem i lommerne på passagererne.
Flyhjælps tre stiftere: Johan Thybo, Gustav Frederik Thybo og Philip Brechmann
Vores beregninger viser, at danskerne har ca. 1,25 mia. kr. til gode i ikke-indhentet kompensation. Tallene stammer fra Flyhjælps egne data, kilder fra Eurostat og Europa Kommissionen og en undersøgelse foretaget af Forbrugerrådet Tænk.
Omkring halvdelen af danskerne ved ikke, at man som EU-borger kan kræve kompensation, hvis man har været forsinket med mere end tre timer inden for de seneste tre år. Derfor har Flyhjælp stor fokus på at udbrede kendeskabet til flypassagerers rettigheder. I denne forbindelse har vi lavet kompensationskortet , som viser, hvor mange mio. kr. der er til gode i kompensation i hver enkelt af landets kommuner.
Danskere har millioner til gode hos Norwegian
Jeg skrev til billetoperatøren, men dem hørte jeg aldrig noget fra. Så jeg var i vildrede, siger Dennis Pedersen, som gennem Flyhjælp både fik Norwegian til at hoste op med pengene for billetterne og en kompensation for aflysningen. I alt lød hans kompensation på 500 euro.