Hvis du allerede har oprettet en sag hos Flyhjælp og vil holde dig opdateret på din sag, kan du få tilsendt en link til at følge din sag herunder. Du kan også bruge linket til at uploade nye dokumenter til din sag eller rette dine oplysninger.
Vores mission
Vores mission er at bringe retfærdighed til rejsende. Dermed er det altafgørende for os som virksomhed, at kunne tage de juridiske slagsmål mod flyselskaberne, men samtidig også at kunne yde en hurtig, nem og transparent service overfor kunderne, mens sagen er undervejs.
Vores visioner for fremtiden
1. Vi vil være de bedste og største til at inddrive flykompensation fra flyselskaberne i Norden.
2. Sammen med vores moderselskab, Flightright, vil vi være de største og bedste i hele Europa.
3. Størst målt på antal af kunder, og bedst målt på kundetilfredshed på Trustpilot.
Vidste du at?
Virksomheden har eksisteret siden 2014, og siden da er det kun gået én vej - nemlig op! Hver måned bliver vi kontaktet af 5000-15.000 passagerer, og ud af dem vinder vi hele 98% af sagerne, der skal for retten. Indtil videre har vi hjulpet mere end 400.000 flypassagerer med at hente deres berettiget erstatning hjem. Vi har her hos Flyhjælp indhentet mere end 400 mio. kr. til vores kunder, og dette skyldes udelukkende at kunderne valgte at tage kampen op med vores professionelle assistance.
Vores hjælp tilbydes til helt almindelige mennesker i Danmark, Sverige, Norge og Finland, som vi mener fortjener at opnå retfærdighed, og dermed få udbetalt deres kompensation fra flyselskaberne. Så med hjælp fra vores skarpe medarbejdere vil det være muligt, at leverer den bedste oplevelse til kunderne.
Hos Flyhjælp er vi i dag 51 medarbejdere, som er specialiseret inden for flypassagerers rettigheder. Disse medarbejdere er fordelt på 5 afdelinger: lovgivning, finans, marketing, IT og sagsbehandling. Alle indsendte sager får en personlig og gennemarbejdet vurdering, af vores yderst kompetente medarbejdere. Til daglig er vores hovedsæde placeret på Amager, hvor vi sidder i store åbne lokaler - derudover deler vi bygningen med virksomhederne Maersk Tankers og GroupM Denmark.
Flightright
I marts 2021 blev Flyhjælp opkøbt af tyske Flightright, som har en førende position på det europæiske marked inden for flypassagerers rettigheder - Flyhjælp har i en længere periode haft et tæt samarbejde med Flightright. Denne store beslutning blev truffet, da Flyhjælps ejere, brødreparret Gustav og Johan Thybo, mente, at dette både vil gavne kunderne, og medarbejderne på den fremtidige rejse. Så alt i alt vil dette opkøb give begge virksomheder mulighed for at kunne yde en bedre, og hurtigere service overfor kunderne. Da Flyhjælp er specialister i Norden, og sager som kommer ind uden for vores retskredse kan blive behandlet af Flightright, og naturligvis også omvendt.
Flyhjælp - Bringing justice to travelers
Var dit fly forsinket eller aflyst? Så er vi klar til at hjælpe dig med at hente den kompensation som du er berettiget til.
Flyhjælp er en dansk virksomhed, som hjælper flypassagerer med at hente økonomisk kompensation ud af flyselskaberne hvis der er flyforsinkelser, aflysninger og overbookinger. Vi er autoriseret som inkassovirksomhed.
Så ved brug af os vil du undgå en besværlig, og formentlig lang klageproces rettet mod flyselskabet. Over hele Skandinavien hjælper vi passagerer med at føre deres sag mod det pågældende flyselskab. Altså vi hjælper med hele processen, alt fra papirarbejdet til kommunikationen med flyselskabet. Så alt i alt sørger vi for, at flyselskaberne ikke kan afvise passagerernes rettigheder.
Vores primære fokus har ført til at vi hos Flyhjælp i 2020, og 2021 modtog Børsens anerkendte Gazellepris, som symboliserer en virksomhed med hurtig vækst. I 2020 var Flyhjælp nr. 2 på Børsens Gazelleliste over mest vækstende virksomheder i Danmark. Derudover er virksomheden også blevet nomineret til EY Entrepreneur Of The Year prisen, som er verdens mest anerkendte vækstskaberkonkurrence, som hylder de bedste vækstskabere i Danmark og globalt.
Det hele startede med …. En forsinkelse
Gode idéer opstår oftest ud fra ambitioner om at løse et problem på en ny og bedre måde. Dette gælder også hos os i Flyhjælp.
Idéen til Flyhjælp opstod, da Philips daværende kæreste i slutningen af 2013 på en rejse til Tyrkiet blev forsinket i syv timer. Forsinkelsen ødelagde hele deres første feriedag, og ifølge EU-reglerne var hun berettiget til kompensation. Men da Phillip undersøgte mulighederne, erfarede han, hvor svært det kan være at få flyselskaberne til at punge ud. Der manglede en nem måde at få hjælp på, og han spurgte sig selv: "Hvorfor kan man ikke bare ringe til nogen?"
Philip er ikke typen, der giver op. Han allierede sig derfor med Gustav, som på daværende tidspunkt var jurastuderende. Gustav indbragte hendes sag for de rette myndigheder, vandt sagen og sikrede, at hun fik den kompensation, hun var berettiget til.
Philip Brechmann, Gustav Thybo, Alex Kirkeberg og Johan Thybo
Flyhjælp har en samlet kundetilfredshed på 4,7 ud af 5 med over 2.000 anmeldelser på Trustpilot.
Fremragende service …
”Fremragende service. Efter at have indberettet forsinkelsen, hvilket var meget nemt, fik vi 5 dage efter besked på, at vi fik havde fået kompensation, og pengene blev efter yderlige 2 dage indsat på vores konto. Hvis vi får brug for det en anden gang, vil vi helt sikkert benytte os af jeres hjælp.”
Jeg er glad for, at jeg brugte Flyhjælp …
”Jeg er glad for, at jeg brugte Flyhjælp, da de kæmpede min sag længe, og jeg endte med at få alle pengene retur. Spar dig selv besværet og lad dem gøre det.”
Med en behandlingstid på under …
”Med behandlingstid på UNDER 2 uger, for en næsten tre år gammel forsinkelse – det må man sige, det er EFEKTIVITET!!! 1000 Tak for hjælpen! Varme anbefalinger herfra!”