Hvilken knap skal jeg vælge på forsiden?

Du skal vælge knappen med det udsagn,  der er mest passende for din situation, hvis din flyrejse ikke forløb planmæssigt. Hvis du er i tvivl, så vælg blot den knap du umiddelbart tror er mest passende, og så kigger Flyhjælp på sagen. Her følger nogle eksempler:

  • Hvis flyet afgik på et meget senere - eller tidligere - tidspunkt, end ventet, skal du vælge 'Forsinket fly'. Du angiver forsinkelsens varighed senere.
  • Hvis dit fly blev aflyst (ikke afgik) eller du blev booket om til et andet fly (modtog nye billetter), eller hvis du ikke fik tilbudt ombookning og købte nye flybilletter selv, vælg da 'Aflyst fly'.
  • Ønsker du dine flybilletter refunderet efter en corona-aflysning eller andre ekstraordinære omstændigheder, vælg da også 'Aflyst fly'.

  • Hvis dit fly blev forsinket, og du slutteligt ankom med det rigtige flynummer, vælg da 'Forsinket fly'
    - eller hvis dit første fly bliver forsinket, så du misser en mellemlanding.
  • Hvis du selv valgte ikke at rejse, selvom flyet afgik, f.eks. fordi du fulgte rejsevejledningens anbefalinger, kan du desværre ikke oprette en sag, da du i så fald ikke er berettiget til en udbetaling andet end flyskatter.
  • Blev du nægtet boarding (afvist i gaten) eller var flyet overbooket, vælg da 'Andet'. Husk at du skal have bevismateriale for at du er nægtet bioarding - eks. ved at du har fuilmet situstionen, optaget lyd, eller at du på skrift fra flypersonalet har modtaget dokument med boarding-afvisningsstempel med underskrft. Forlad ikke gaten/checkin før du har bevismaterialet!