flyhjaelp-logo-2.png

Hvad sker der, når jeg opretter en sag?

Når sagen er oprettet korrekt, og alle har underskrevet fuldmagten, udformer Flyhjælp et juridisk krav, der udsendes til flyselskabet, som har forårsaget forsinkelsen.
Kravet er et økonomisk krav, der pålægger flyselskabet at betale kompensation samt eventuelle ekstraomkostninger.
Hvis flyselskabet udbetaler herefter, vil de oftest gøre det til Flyhjælp, hvorefter Flyhjælp sender din andel videre til dig.
Nogle flyselskaber udbetaler direkte til kunden. Hvis dette sker, skal du give os besked om at du har modtaget pengene. Herefter vil vi sende dig en mail, der fortæller hvortil du kan overføre vores salær.
Hvis flyselskabet afviser at betale - eller ignorerer vores krav, skal vores jurister undersøge, om du som passager er berettiget kompensation.
Flyhjælp kan købe adgang til databaser med vigtige tekniske beviser, der påviser hvem der med største sandsynlighed har ansvaret for forsinkelsen/aflysningen.
Hvis flyhjælps data påviser, at du er kompensationsberettiget, vil Flyhjælp, hvis muligt, indbringe sagen for en retslig instans.
I nogle tilfælde falder sager uden for den normale procedure, hvis eksempelvis flyselskabet er konkursramt eller konkurstruet, eller hvis flyselskabet ikke har base i Danmark. Proceduren for inddrivelsen af dit krav, kan herfor være noget anderledes.
En sag tager almindeligvis mellem 2 og 4 måneder, men kan også tage tre uger eller halvandet år. Nogle sager kan tage ca to år, hvis sagen eksempelvis skal indbringes for flere retslige instanser, som alle har lange behandlingstider.
En retssag kan være afgjort på få uger, men kan også tage over et år.
Heldigvis er der flere flyselskaber, som er blevet bedre til at udbetale, når de har modtaget vores krav.

Processen Hvad sker der, når jeg opretter en sag?

Bliv en del af vores fællesskab

Har du allerede en sag?