Flyhjælps tilladelse til at føre din sag

Alle passagerer, eller deres værge, skal underskrive en fuldmagt der giver Flyhjælp tilladelse til at repræsentere dem og føre deres sag.

Når fuldmagten er underskrevet, er kravet overdraget til Flyhjælp. Herefter er det ikke tilladt for passagererne selv at være i kontakt med flyselskabet. Al kommunikation med flyselskabet vedrørende sagen og den specifikke hændelse, skal ske gennem Flyhjælp.

Flyhjælp har forpligtet sig til, at følge sagen til ende. Derfor indgår Flyhjælp ikke forlig med flyselskaberne, der kan stille dig økonomiske dårligere. Vores mål er, at du får den kompensation, som du er berettiget. 

Sagen er bragt til ende:

1. Når flyselskabet har udbetalt Flyhjælps krav, og du har fået din kompensation - og Flyhjælp har fået salær.

2.Hvis Flyhjælp konstaterer, at du ikke er kompensationsberettiget, og vælger at lukke sagen. 

Du bør være opmærksom på, at nogle flyselskaber retter henvendelse direkte til kunden, selvom dette ikke er tilladt. Flyselskabets formål med den direkte henvendelse kan være, at indgå et forlig, hvilket ikke altid kan være i kundens interesse.
Det er vigtigt at du sender al kommunikation videre til Flyhjælp, uden at besvare flyselskabet. 

Hvis Flyhjælp har rettet krav om kompensation eller refusion for dig, og hvis du er kompensationsberettiget, betaler du salær til Flyhjælp, uanset om du har fået kompensationen udbetalt gennem flyselskabet, rejseagenten eller gennem Flyhjælp.