flyhjaelp-logo-2.png

Flyhjælps tilladelse til at føre din sag

Alle passagerer, eller deres værge, skal underskrive en fuldmagt der giver Flyhjælp tilladelse til at repræsentere dem, og indsende flyselskabet krav om kompensation.

Når fuldmagten er underskrevet, er kravet overdraget til Flyhjælp. Herefter er det ikke tilladt for passagererne selv, at være i kontakt med flyselskabet. Al kommunikation med flyselskabet vedrørende sagen og den specifikke hændelse, skal ske gennem Flyhjælp.

Flyhjælp har forpligtet sig til, at følge sagen til ende. Derfor indgår Flyhjælp ikke forlig med flyselskaberne, der kan stille dig økonomiske dårligere stillet. Vores mål er, at du får ret til den kompensation, som du er berettiget til.

Sagen er bragt til ende:

1. Når Flyhjælp har modtaget din kompensation og har modtaget salær fra dig.
2.Hvis Flyhjælp konstaterer, at du ikke er kompensationsberettiget.

Du bør være opmærksom på, at nogle flyselskaber retter henvendelse direkte til kunden, selvom dette ikke er tilladt. Flyselskabet formål med den direkte henvendelse kan være, at indgå et forlig, hvilket ikke altid kan være i kundens interesse. Det er derfor vigtigt, at du er forberedt på en potentiel henvendelse fra flyselskabet. I dette tilfælde, bør du ikke besvare flyselskabets henvendelse og straks sende al kommunikation videre til Flyhjælp.

Det er derfor vigtigt at du er opmærksom på at en mulig henvendelse fra flyselskabet kan fremkomme, og at sende al kommunikation videre til Flyhjælp, uden at besvare flyselskabet.

Hvis du er kompensationsberettiget betaler du salær til Flyhjælp uanset om du har fået kompensationen udbetalt gennem flyselskabet eller gennem Flyhjælp.

Flyhjælps service Flyhjælps tilladelse til at føre din sag