Hvis du allerede har oprettet en sag hos Flyhjælp og vil holde dig opdateret på din sag, kan du få tilsendt en link til at følge din sag herunder. Du kan også bruge linket til at uploade nye dokumenter til din sag eller rette dine oplysninger.
Har du oplevet forsinket eller aflyst Lufthansa-fly? Læs om dine rettigheder her og søg kompensation fra Lufthansa i dag!
Kræv refusion eller kompensation
Er dit fly med Lufthansa blevet forsinket eller aflyst? Så kan du have ret til op til 4.500 kr. i kompensation. Ifølge EU-forordning 261/2004 er du som flypassager i et europæisk flyselskab beskyttet af en række rettigheder – og Flyhjælp er her for at sikre, at du får den kompensation, du har krav på.
Uanset om det handler om forsinkede fly, overbookede afgange eller et aflyst Lufthansa-fly, står vi klar til at hjælpe dig. Brug vores gratis kompensationsformular for at finde ud af, om du er berettiget.
Flyhjælp har hjulpet mange passagerer med at få kompensation fra Lufthansa – ofte for aflyste fly eller flyforsinkelser. Vi har en høj Trustpilot-score og masser af positive anmeldelser, som viser, hvordan vi har hjulpet folk med at kræve kompensation fra flyselskaber som Lufthansa.
Ønsker du at læse om andres oplevelser med at indhente kompensation fra Lufthansa gennem os, kan du finde dem her på vores Trustpilot profil.
Hvis din Lufthansa-flyvning er blevet forsinket, aflyst eller overbooket, har du som udgangspunkt ret til kompensation, hvis situationen ikke er uden for flyselskabets kontrol. Reglerne gælder også, hvis dit fly var en del af en længere rejse med mellemlandinger, så længe hele rejsen var én booking.
Hvis dit Lufthansa-fly blev aflyst mindre end 14 dage før den planlagte afgang, og du ankom mere end 3 timer senere end planlagt, kan du kræve kompensation. Det gælder dog ikke, hvis aflysningen skyldes ekstraordinære omstændigheder som f.eks. politisk uro eller dårligt vejr.
Husk, at du altid har ret til refusion af billetten, uanset hvornår flyet blev aflyst.
Hvis dit Lufthansa fly var forsinket med mere end tre timer ved ankomst, kan du være berettiget til økonomisk kompensation. Forsinkelsen må ikke skyldes forhold som tekniske problemer uden for flyselskabets kontrol, men hvis forsinkelsen skyldes interne forhold hos Lufthansa – såsom personalemangel – kan du kræve kompensation.
Du har også krav på forplejning, hvis dit fly er forsinket mere end to timer. Lufthansa skal tilbyde dig mad, drikke og om nødvendigt overnatning.
Du har ret til kompensation, hvis:
✅ Dit Lufthansa fly var forsinket med mere end 3 timer ved ankomst
✅ Dit fly blev aflyst mindre end 14 dage før afgang
✅ Du blev nægtet boarding pga. overbooking
Kompensationen afhænger af to faktorer. Flyvningens længde og forsinkelsens størrelse. Det kan være svært at danne sig et overblik over, hvornår man har ret til hvad, og vi har derfor samlet reglerne i en tabel:
Årsag | Forsinket ankomstid | Flyvninger under 1.500 km | Flyvninger 1.501 - 3.500 km | Flyvninger over 3.500 km mellem EU-lande | Flyvninger over 3.500 km til/fra EU-lande |
---|---|---|---|---|---|
Aflyst* | 2 – 3 timer | 1.850 kr. | 1.500 kr. | 1.500 kr. | 2.250 kr. |
Aflyst/Forsinket | 3 – 4 timer | 1.850 kr. | 3.000 kr. | 3.000 kr. | 2.250 kr. |
Aflyst/Forsinket | Mere end 4 timer** | 1.850 kr. | 3.000 kr. | 3.000 kr. | 4.500 kr. |
Overbooket | 1.850 kr. | 3.000 kr. | 3.000 kr. | 4.500 kr. |
* Hvis aflysningen sker mindre end 7 dage før planlagte afgang.
** Hvis aflysningen sker mellem 14-7 dage før planlagte afgang.
Ikke alle forsinkelser og aflysninger giver ret til kompensation. Her er forskellen:
Hos Flyhjælp hjælper vi dig med at vurdere, om forsinkelsen skyldtes omstændigheder, der giver dig ret til kompensation. Ofte oplyser flyselskaberne ikke tydeligt, hvad årsagen var – men vi har erfaringen og systemerne til at finde det ud for dig.
Lufthansa er Tysklands nationale flyselskab og har hovedsæde i Frankfurt am Main. Med en flåde på over 300 fly betjener Lufthansa destinationer i hele verden – fra Europa til Asien og Amerika.
Som et af Europas travleste flyselskaber håndterer Lufthansa dagligt tusindvis af passagerer. Derfor er det også uundgåeligt, at der opstår situationer med forsinkede eller aflyste fly. Hvis du har oplevet problemer med dit Lufthansa fly, kan du have ret til kompensation – og Flyhjælp kan hjælpe dig.
Lufthansa er et af Europas største flyselskaber og opererer tusindvis af flyvninger hvert år. I 2024 blev der registreret omtrent 480.000 Lufthansa-flyvninger på verdensplan. Mange passagerer har oplevet flyforsinkelse, flyaflysning eller overbooket fly.
12.976 Lufthansa flyvninger blev aflyst i 2024, og ud af de 480.000 gennemførte flyvninger var 1.049 forsinket med mere end tre timer – hvilket kan give passagererne ret til kompensation fra Lufthansa, afhængigt af omstændighederne.
Flyhjælp har ekspertise i at håndtere kompensationskrav mod Lufthansa. Vi arbejder uden opstartsgebyr, og vi tager kun en andel af din kompensation, hvis vi vinder sagen for dig.
– det tager kun 2 minutter
Dit fly skal være mere end tre timer forsinket ved ankomst, medmindre du er blevet informeret sent om en aflysning.
Ja. Hvis du er blevet nægtet boarding på grund af overbooking, har du krav på kompensation.
Du kan søge direkte hos Lufthansa, men mange passagerer oplever, at processen er lang og kompleks. Flyhjælp kan tage over og sikre, at du får din retmæssige kompensation uden besvær.
Børn med egen flybillet er også berettiget til kompensation.
Ja – så længe hele din flyrejse er booket under samme billet, og slutdestinationen bliver ramt af forsinkelsen eller aflysningen.
Hvis Lufthansa afviser dit kompensationskrav, vurderer vi om sagen kan tages videre i retten. Hvis sagen tages i retten, tager vi et større salær af kompensationen, men der er ingen økonomisk risiko for dig. Lykkes det os ikke at skaffe pengene, har vores arbejde været helt gratis.
I Danmark har du tre år fra datoen for din flyvning til at indsende et krav om kompensation.
Klar til at komme i gang? Forsinket eller aflyst fly?
Tusindvis af glade kunder
Den bedste sagsbehandling
Risikofrit - nemt og hurtigt