flyhjaelp-logo-2.png

Herunder kan du få gensendt et link til at følge din sag

Hvis du allerede har oprettet en sag hos Flyhjælp og vil holde dig opdateret på din sag, kan du få tilsendt en link til at følge din sag herunder. Du kan også bruge linket til at uploade nye dokumenter til din sag eller rette dine oplysninger.

Hvornår har jeg ret til kompensation?

Dine rettigheder som flypassager kan være en kompliceret procedure, der afhænger af retspraksis i det land, du har fløjet fra og til.
Som udgangspunkt, er du berettiget til kompensation, hvis du har været ude for en aflysning, overbookning eller en forsinkelse på mere end 3 timer, og hvis bookingnummeret er det samme på hele ruten - samt at det er flyselskabets ansvar, at flyet blev forsinket, aflyst eller at du blev offer for en overbookning.

Flyselskabet er ikke forpligtiget til at udbetale kompensation, hvis forsinkelsen skyldes en usædvanlig omstændighed. Ekstreme vejrforhold, strejke blandt lufthavnspersonale eller terrortrusler er eksempler på usædvanlige omstændigheder.
Modsat er tekniske problemer og driftsmæssige forsinkelser ikke noget, der fritager flyselskabet for deres kompensationspligt.