Hvis du allerede har oprettet en sag hos Flyhjælp og vil holde dig opdateret på din sag, kan du få tilsendt en link til at følge din sag herunder. Du kan også bruge linket til at uploade nye dokumenter til din sag eller rette dine oplysninger.
Du kan være berettiget til både kompensation og ekstraomkostninger.
Når du er udsat for en længere forsinkelse, aflysning eller overbooking, kan du være berettiget til mad, drikke, hotel og transport til og fra hotel, i et passende og rimeligt omfang.
Vil flyselskabet ikke ombooke dig, og hvis du derfor nødsaget til at købe en ny flybillet selv, kan flyselskabet være forpligtet til at betale den nye billet. Hvis flyselskabet refunderer den oprindelige billet, uden at dette er aftalt med dig, og hvis den nye var dyrere, skal flyselskabet fortsat refundere differencen mellem den oprindelige og den nye billet. Du kan hjælpe med at løfte bevisbyrden for, at flyselskabet ikke har ombooket dig rettidigt, ved at sende os beviser på, at du har forsøgt at komme i kontakt med flyselskabet, således at flyselskabet havde lejlighed til at ombooke dig.
Kan Flyhjælp hjælpe med at hente ekstraomkostninger?
Nej desværre ikke. Vi refunderer kun flybilletter. Tag et kig på https://flyhjaelp.dk/sider/ekstraudgifter for at blive klogere på dine rettigheder og mulige tiltag for at få erstatning.