flyhjaelp-logo-2.png

Herunder kan du få gensendt et link til at følge din sag

Hvis du allerede har oprettet en sag hos Flyhjælp og vil holde dig opdateret på din sag, kan du få tilsendt en link til at følge din sag herunder. Du kan også bruge linket til at uploade nye dokumenter til din sag eller rette dine oplysninger.

Refundering af dine ekstraomkostninger

Du kan være berettiget til både kompensation og ekstraomkostninger.
Når du er udsat for en længere forsinkelse, aflysning eller overbooking, kan du være berettiget til mad, drikke, hotel og transport til og fra hotel, i et passende og rimeligt omfang.

Hvis flyselskabet ikke vil ombooke dig, og hvis du deraf er nødsaget til at købe en ny flybillet selv, så kan flyselskabet være forpligtet til at betale den nye billet. Hvis flyselskabet refunderer den oprindelige billet uden at dette er aftalt med dig, og hvis den nye var dyrere, skal flyselskabet fortsat refundere differencen mellem den oprindelige og den nye billet.

Flyhjælp kan hjælpe med at inddrive dine ekstraomkostningerne.
Ekstraomkostninger tæller hotel, mad og transport. Ifølge forordningen er forudbetalte ydelser, eksempelvis hotel og lejet bil på destinationen, som du ikke kommer frem til, ikke omfattet, men alene de udgifter du har i forsinkelsesbyen.

Hvis du beder Flyhjælp om at inddrive dine ekstraomkostninger, forpligter vi os til dette på lige fod med forpligtelsen at inddrive din kompensation. Du betaler salær aft de ekstraomkostninger, du beder os om at inddrive, givet at de inddrives.