flyhjaelp-logo-2.png

Hvordan får jeg refunderet mine ekstraomkostninger?

Du kan være berettiget til både kompensation og ekstraomkostninger.

Når du er udsat for en længere forsinkelse, aflysning eller overbooking, kan du være berettiget til mad, drikke, hotel og transport til og fra hotel, i et passende og rimeligt omfang.

Vil flyselskabet ikke ombooke dig, og hvis du derfor nødsaget til at købe en ny flybillet selv, kan flyselskabet være forpligtet til at betale den nye billet. Hvis flyselskabet refunderer den oprindelige billet, uden at dette er aftalt med dig, og hvis den nye var dyrere, skal flyselskabet fortsat refundere differencen mellem den oprindelige og den nye billet. Du kan hjælpe med at løfte bevisbyrden for, at flyselskabet ikke har ombooket dig rettidigt, ved at sende os beviser på, at du har forsøgt at komme i kontakt med flyselskabet, således at flyselskabet havde lejlighed til at ombooke dig.

Kan Flyhjælp hjælpe med at inddrive mine ekstraomkostninger?

Ja, Flyhjælp kan godt hjælpe dig med at inddrive de ekstraomkostninger, du har haft til hotel, mad og transport. Ifølge forordningen er forudbetalte ydelser fx hotel og lejet bil på destinationen, som du ikke kommer frem til, ikke omfattet. Men alene de udgifter du har i forsinkelsesbyen.

Hvis du beder Flyhjælp om at inddrive dine ekstraomkostninger ved at uploade kvitteringer for dine udlæg, forpligter vi os til at inddrive disse udlæg på lige fod med inddrivelsen af din kompensation. Det er irrelevant, hvorvidt refunderingen af dine ekstraomkostninger, som er implicit i vores juridiske krav, udbetales direkte til dig fra bookingbureauet eller flyselskabet, eller gennem Flyhjælp. I alle tilfælde betaler du et salær af de ekstraomkostninger, som du beder os om at inddrive, givet at de inddrives.

Passagerrettigheder Hvordan får jeg refunderet mine ekstraomkostninger?

Bliv en del af vores fællesskab

Har du allerede en sag?