flyhjaelp-logo-2.png

Blev du ikke ombooket efter en aflysning, og måtte selv købe en ny flybillet?

Flyselskabet skal have lejlighed til at ombooke dig til en sammenligning erstatningsrejse til din destination, med førstkommende afgang, med et hvilket som helst flyselskab - inden du køber en ny billet selv. Hvis du kan hjælpe med at bevise at du har givet flyselskabet mulighed for dette, har du krav på refusion af den nye billet, du selv måtte købe.

Bevismaterialer, der viser forsøg på kontakt med flyselskabet, for at blive ombooket:
Har du bevis for, at du har forsøgt at komme i kontakt med fly for at blive ombooket, uden held via mail, chat, messenger, telefon eller ad anden vej, kan du gemme beviset for dette kontaktforsøg. Bevismaterialer kan være udskrift eller skærmbillede, e-mails, messenger-beskeder, SMS, og screenshotaf telefonlog på din smart phone, der viser, at du har foretaget opkald til flyselskabet på aflysningsdatoen. Hvis du har en mail eller SMS fra flyselskabet, hvorpå der står, at flyselskabetikke vil ombooke dig, er dette også bevis for, at du er berettiget refusion af din nye billet, du selv købte. Send os kvitteringen på den nye billet, samt dine bevismaterialer på forsøg på kontakt med flyselskabet.

Har du fået din oprindelige, aflyste rejse refunderet?
Selvom du har fået den oprindelige rejse refunderet, er du stadig berettiget til også at få differencen på den oprindelige billets pris og den nye billets pris refunderet, hvis du ikke fik tilbudt en ombookning. Sørg for at vi har kvitteringer på både din oprindelige- og din nye billet, samt bevis for, at flyselskabet ikke ville ombooke dig, og at du har forsøgt at få kontakt til dem for at blive ombooket.
Når du sender mail med bevismaterialer og kvitteringer, så noter til os, at du har fået den oprindelige billet refunderet, hvis dette er tilfældet.

Passagerrettigheder Blev du ikke ombooket efter en aflysning, og måtte selv købe en ny flybillet?

Bliv en del af vores fællesskab

Har du allerede en sag?