flyhjaelp-logo-2.png

Om Flyhjælp

Var dit fly forsinket eller aflyst? Vi hjælper dig med at hente den kompensation, du er berettiget til.

 

Vores mission

Vores mission er at bringe retfærdighed til rejsende. Dermed er det altafgørende for os som virksomhed, at kunne tage de juridiske slagsmål mod flyselskaberne, men samtidig også at kunne yde en hurtig, nem og transparent service overfor kunderne, mens sagen er undervejs.   

 


Vores visioner for fremtiden 

1. Vi vil være de bedste og største til at inddrive flykompensation fra flyselskaberne i Norden.

2. Sammen med vores moderselskab, Flightright, vil vi være de største og bedste i hele Europa.

3. Størst målt på antal af kunder, og bedst målt på kundetilfredshed på Trustpilot. 

 

Vidste du at? 


Virksomheden har eksisteret siden 2014, og siden da er det kun gået én vej - nemlig op! Hver måned bliver vi kontaktet af 4-5.000 passagerer, og ud af dem vinder vi hele 98% af sagerne, der skal for retten. Indtil videre har vi hjulpet mere end 230.000 flypassagerer med at hente deres berettiget erstatning hjem. Vi har her hos Flyhjælp indhentet mere end 300 mio. kr. til vores kunder, og dette skyldes udelukkende at kunderne valgte at tage kampen op med vores professionelle assistance.  

          

Vores hjælp tilbydes til helt almindelige mennesker i Danmark, Sverige, Norge og Finland, som vi mener fortjener at opnå retfærdighed, og dermed få udbetalt deres kompensation fra flyselskaberne. Så med hjælp fra vores skarpe medarbejdere vil det være muligt, at leverer den bedste oplevelse til kunderne.    


Hos Flyhjælp er vi i dag 33 medarbejdere, som er specialiseret inden for flypassagerers rettigheder. Disse medarbejdere er fordelt på 5 afdelinger: lovgivning, finans, marketing, IT og sagsbehandling. Alle indsendte sager får en personlig og gennemarbejdet vurdering, af vores yderst kompetente medarbejdere. Til daglig er vores hovedsæde placeret på Amager, hvor vi sidder i store åbne lokaler - derudover deler vi bygningen med virksomhederne Maersk Tankers og GroupM Denmark.         

 

Flightright

 

I marts 2021 blev Flyhjælp opkøbt af tyske Flightright, som har en førende position på det europæiske marked inden for flypassagerers rettigheder - Flyhjælp har i en længere periode haft et tæt samarbejde med Flightright. Denne store beslutning blev truffet, da Flyhjælps ejere, brødreparret Gustav og Johan Thybo, mente, at dette både vil gavne kunderne, og medarbejderne på den fremtidige rejse. Så alt i alt vil dette opkøb give begge virksomheder mulighed for at kunne yde en bedre, og hurtigere service overfor kunderne. Da Flyhjælp er specialister i Norden, og sager som kommer ind uden for vores retskredse kan blive behandlet af Flightright, og naturligvis også omvendt. 

 

 

Flyhjælp - Bringing justice to travelers

Var dit fly forsinket eller aflyst? Så er vi klar til at hjælpe dig med at hente den kompensation som du er berettiget til.  


Flyhjælp er en dansk virksomhed, som hjælper flypassagerer med at hente økonomisk kompensation ud af flyselskaberne hvis der er flyforsinkelser, aflysninger og overbookinger. Vi er autoriseret som inkassovirksomhed.

Så ved brug af os vil du undgå en besværlig, og formentlig lang klageproces rettet mod flyselskabet. Over hele Skandinavien hjælper vi passagerer med at føre deres sag mod det pågældende flyselskab. Altså vi hjælper med hele processen, alt fra papirarbejdet til kommunikationen med flyselskabet. Så alt i alt sørger vi for, at flyselskaberne ikke kan afvise passagerernes rettigheder.


Vores primære fokus har ført til at vi hos Flyhjælp i 2020, og 2021 modtog Børsens anerkendte Gazellepris, som symboliserer en virksomhed med hurtig vækst. I 2020 var Flyhjælp nr. 2 på Børsens Gazelleliste over mest vækstende virksomheder i Danmark. Derudover er virksomheden også blevet nomineret til EY Entrepreneur Of The Year prisen, som er verdens mest anerkendte vækstskaberkonkurrence, som hylder de bedste vækstskabere i Danmark og globalt. 

 

Vores historie

 

Det hele startede med …. En forsinkelse 

 

Gode idéer opstår oftest ud fra ambitioner om at løse et problem på en ny og bedre måde. Dette gælder også hos os i Flyhjælp. 

Idéen til Flyhjælp opstod, da Philips daværende kæreste i slutningen af 2013 på en rejse til Tyrkiet blev forsinket i syv timer. Forsinkelsen ødelagde hele deres første feriedag, og ifølge EU-reglerne var hun berettiget til kompensation. Men da Phillip undersøgte mulighederne, erfarede han, hvor svært det kan være at få flyselskaberne til at punge ud. Der manglede en nem måde at få hjælp på, og han spurgte sig selv: "Hvorfor kan man ikke bare ringe til nogen?"

Philip er ikke typen, der giver op. Han allierede sig derfor med Gustav, som på daværende tidspunkt var jurastuderende. Gustav indbragte hendes sag for de rette myndigheder, vandt sagen og sikrede, at hun fik den kompensation, hun var berettiget til.

 

Philip Brechmann, Gustav Thybo, Alex Kirkeberg og Johan Thybo

Philip Brechmann, Gustav Thybo, Alex Kirkeberg og Johan Thybo

 

Danmarksmester i at inddrive kompensation


Flyhjælp har en samlet kundetilfredshed på 4,7 ud af 5 med over 2.000 anmeldelser på Trustpilot.

 

Fremragende service …

”Fremragende service. Efter at have indberettet forsinkelsen, hvilket var meget nemt, fik vi 5 dage efter besked på, at vi fik havde fået kompensation, og pengene blev efter yderlige 2 dage indsat på vores konto. Hvis vi får brug for det en anden gang, vil vi helt sikkert benytte os af jeres hjælp.”

Jeg er glad for, at jeg brugte Flyhjælp …

”Jeg er glad for, at jeg brugte Flyhjælp, da de kæmpede min sag længe, og jeg endte med at få alle pengene retur. Spar dig selv besværet og lad dem gøre det.”

Med en behandlingstid på under …

”Med behandlingstid på UNDER 2 uger, for en næsten tre år gammel forsinkelse – det må man sige, det er EFEKTIVITET!!! 1000 Tak for hjælpen! Varme anbefalinger herfra!”

Gustav Thybo Founder & CEO

Gustav Thybo

Founder & CEO

Frederik Thede CTO

Frederik Thede

CTO

Benedikte B. Lund CLO & head of lawsuit

Benedikte B. Lund

CLO & head of lawsuit

Frederik Hedegaard Head of Marketing

Frederik Hedegaard

Head of Marketing

Philip Co-founder

Philip

Co-founder

Erik Paralegal

Erik

Paralegal

Natalia Assistant manager - lawsuit

Natalia

Assistant manager - lawsuit

Anton Law student

Anton

Law student

Patrick Senior case worker

Patrick

Senior case worker

Ewelina Case worker

Ewelina

Case worker

Noah Senior caseworker

Noah

Senior caseworker

Tobias Legal case worker

Tobias

Legal case worker

Silas Accountant

Silas

Accountant

William Law student

William

Law student

Viggo Office dog

Viggo

Office dog

Gustav Case worker

Gustav

Case worker

Nis Case worker

Nis

Case worker

Cecilie Head of recruitment

Cecilie

Head of recruitment

Matteo Law student

Matteo

Law student

Mia Expert case worker

Mia

Expert case worker

Sara Law Student

Sara

Law Student

Mads Case worker

Mads

Case worker

Mari Legal case worker

Mari

Legal case worker

Jan Case worker

Jan

Case worker

Dennis Head of finance

Dennis

Head of finance

Jacob Case worker

Jacob

Case worker

Hjalmar Legal case worker

Hjalmar

Legal case worker

Sine Facility manager

Sine

Facility manager

Ludvig Case worker

Ludvig

Case worker

Minnie Case worker

Minnie

Case worker

Rose Teamlead, danish department

Rose

Teamlead, danish department

Andrea Legal case worker

Andrea

Legal case worker

Julius Case worker

Julius

Case worker

Emil Case worker

Emil

Case worker

Julie Legal case worker

Julie

Legal case worker

Anniina Case worker

Anniina

Case worker

Anastasia Case worker

Anastasia

Case worker

Christian Legal case worker

Christian

Legal case worker

Simon F. Teamlead, norwegian department

Simon F.

Teamlead, norwegian department

Magnus Case worker

Magnus

Case worker

Pelle Case worker

Pelle

Case worker

Joachim Legal case worker

Joachim

Legal case worker

Per Teamlead, swedish department

Per

Teamlead, swedish department

Nini Teamlead - finnish department

Nini

Teamlead - finnish department

350.000 Kunder
340 mio. kr. kompensation
4.6 af 5 Trustpilot score